Publicaties

Integraal Samenwerken

๐˜ž๐˜ข๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ฑ๐˜ฐ๐˜ด๐˜ช๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฃ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜จ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ช๐˜ด๐˜ข๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ, ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฐ๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ถ๐˜ต ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ฆ๐˜ง๐˜ง๐˜ฆ๐˜ค๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ๐˜ง ๐˜ด๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ? ย Als onderdeel van de opleiding ‘Integraal Samenwerken’ presenteerden de deelnemende overheidsprofessionals een casus uit hun eigen werkpraktijk. Samen met trainer Roland Derks sparden de deelnemers over deze casussen, met als doel de opgedane inzichten duurzaam te integreren in hun dagelijkse werkzaamheden. Tijdens de drie voorgaande opleidingsdagen verdiepten de deelnemers zich in belangrijke elementen van integraal samenwerken: rolbewustzijn, proces- en projectregie en effectief communiceren.

Direct leidinggevende van de deelnemer grootste invloed op een duurzaam leereffect van een opleiding

De grootste invloed op een duurzaam leereffect van een opleiding is de direct leidinggevende van de deelnemer. Door voorafgaand aan een opleiding of training samen leerdoelen te bespreken, vergroot de leidinggevende de impact van het leerproces. Ook tijdens en na de training draagt actieve betrokkenheid bij aan een sterker leereffect. Op die manier blijft de opgedane kennis niet beperkt tot theorie, maar wordt deze direct in de praktijk toegepast.Manuel Spoel, manager van De Lerende Ambtenaar, onderstreept het belang van een betrokken leidinggevende:“๐˜š๐˜ต๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ๐˜ถ๐˜ช๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ต ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ด ๐˜ค๐˜ณ๐˜ถ๐˜ค๐˜ช๐˜ข๐˜ข๐˜ญ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ง๐˜ง๐˜ฆ๐˜ค๐˜ต ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ณ๐˜ข๐˜ช๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ฐ๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ. ๐˜Ž๐˜ข ๐˜ด๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ญ๐˜ข๐˜จ, ๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ข๐˜ญ๐˜ถ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ

Werken Binnen de Hedendaagse Gemeente

๐˜๐˜ฐ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ฌ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ง๐˜ฆ๐˜ด๐˜ด๐˜ช๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ข๐˜ญ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ช๐˜ญ ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ?ย Een nieuwe groep overheidsprofessionals heeft onlangs de opleiding ‘Werken Binnen de Hedendaagse Gemeente’ afgerond.ย Samen met trainer Jan Schellevis kregen de deelnemende overheidsprofessionals een breder beeld over de omgeving waarin zijn adviseren en functioneren. Ze leerden hoe machtsstructuren, wet- en regelgeving, en de politiek-bestuurlijke en ambtelijke verhoudingen invloed hebben op hun werk binnen de gemeente. Daarnaast stonden ze binnen die context stil bij hun eigen positie als gemeentelijk ambtenaar en bij de verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken.

De Netwerkende Ambtenaar

Een nieuwe groep overheidsprofessionals heeft onlangs de opleiding ‘De Netwerkende Ambtenaar’ afgerond. Tijdens de opleiding ‘De Netwerkende Ambtenaar’ verdiepten deelnemers zich samen met trainer Jan Schellevis in de veranderende publieke sector, waar decentralisatie, politieke verschuivingen en kritische burgers het speelveld bepalen. Zo leerden ze hoe ze binnen dit speelveld hun communicatie- en netwerkvaardigheden effectief kunnen inzetten om maatschappelijke meerwaarde te realiseren.

Persoonlijk Leiderschap in het Publieke Domein

Een groep junior overheidsprofessionals rondde recent onze opleiding ‘Persoonlijk Leiderschap in het Publieke Domein’ af. Tijdens de opleiding stonden deelnemers samen met trainer Krijn Weeda stil bij eigenaarschap, invloed en hoe zij hun eigen drijfveren optimaal kunnen inzetten in hun werk. De focus lag hierbij op het als adviseur groeien in onafhankelijk denken en tegelijkertijd effectiever worden in je relaties met anderen.  

Manon Bakker

Manon Bakker is gestart als Adviseur Opleiden bij De Lerende Ambtenaar. Manon is verantwoordelijk voor onze digitale leeromgeving en de continue doorontwikkeling daarvan. Hierbinnen richt ze zich onder andere op het bevorderen van hybride leren, met als doel een leerervaring te creรซren die zowel flexibel als persoonlijk is, en die bijdraagt aan kennis, verbinding en persoonlijke groei in het publieke domein.  

Social Media

Blijf op de hoogte van alle actualiteiten en ontwikkelingen rondom De Lerende Ambtenaar.

Vrijblijvend adviesgesprek

Een van onze adviseurs neemt spoedig contact met u op.ย